
Şi Orlando Alexandrescu, 32 de ani, absolvent al Facultăţii de Electronică şi Telecomunicaţii din cadrul Universităţii Politehnica, de profesie programator, care lucrează într-o companie multinaţională, a vrut să testeze cum este să fii angajator şi a pus bazele unui start-up.
„Ca abordare prioritară rămâne serviciul pe care îl am. Afacerea este un joc pentru mine, care îmi permite să îmi testez aptitudinile de antreprenor. Aflu lucruri noi, de exemplu cum reacţionez în diferite situaţii de stres, ce înseamnă să lucrezi cu oamenii, să angajezi, aspecte pe care nu le pot experimenta în spatele unui calculator la birou„, spune el.
Orlando afirmă că statutul de antreprenor, la care visa încă de la 30 de ani, contribuie la dezvoltarea lui prin acumularea de noi cunoştinţe profesionale pe lângă cele pe care le-a dobândit ca programator.„Momentan obiectivul nu este să fac profit, ci să construiesc o bază de date pentru firma de curăţenie. Depinde doar de mine dacă activitatea aceasta va deveni o sursă de venit„, a spus el. Clienţii pe care îi ţinteşte sunt persoane fizice, proprietari de apartamente sau vile.
PLANUL PROGRAMATORULUI ESTE SĂ DEVINĂ UN ANTREPENOR ÎN „SERIE„, CARE SĂ AIBĂ ÎN PORTOFOLIU BUSINESSURI ÎN MAI MULTE DOMENII DE ACTIVITATE. Orlando şi-a deschis firma Cleanwork pe 1 februarie anul acesta, după ce apelase de mai multe ori la astfel de servicii, intuind potenţialul de dezvoltare al acestei nişe.
„Este o piaţă în plină dezvoltare, în străinătate oamenii sunt obişnuiţi cu acest concept, la noi încă se apelează la menajeră. Trebuie să depăşim această barieră„, a spus el. Investiţia totală pentru demararea afacerii a fost de 6.000 de euro, bani cu care a cumpărat echipamentele necesare pentru curăţenie, dar şi o maşină.
Piaţa serviciilor profesionale de curăţenie a început să fie vizibilă în România spre sfârşitul anilor ’90. Cererea de servicii specializate pe piaţa românească a fost în creştere în 2007-2008, în contextul dezvoltării pieţei imobilelor, a clădirilor de birouri şi a centrelor comerciale. Piaţa serviciilor de curăţenie rezidenţială şi office depăşeşte 50 milioane de euro la nivel naţional, potrivit datelor din piaţă.
Pentru a citi tot articolul, va rugam sa dati click aici.